مرۆڤ، کائینێکى ئاڵۆز
محەمەد نەبى
ئاڵۆزى و نائاشکرایى و تەمومژ لە خەسڵەتە سەرەکییەکانى مرۆڤن. زێدەڕۆیى نییە، ئەگەر بڵێَین بۆ تێگەیشتن لە مرۆڤ، هێندەى ژمارەى مرۆڤەکان پێویستمان بە مانا و پێناسەو ڕاڤەى جودا هەیە.
قسەکردن و بێدەنگى
محەمەد نەبى
هاتنە دەنگیش لە پێناو مافى مرۆڤ و هەژارو لێقەوماوان و قسەکردن و بێدەنگی نەکردن دەربارەى ناحەقییەکان، و گوفتارى جوان و شیرین،... جۆرى باش و گرنگ و گەورەیى قسەکردنن.
دڵدارەکەم پایزە گەواڵەیەک نییە
سەباح رەنجدەر
بەشێکى زۆرى شیعرى قۆناغى حەفتایەکان دەربڕینێکى توند بوون لە دیکتاتۆریەتى ڕووخێنەر، بەڵام (سەڵاح شوان) لەناو بەرەکەى خۆیدا ئەزموونى دەباتە ناو خەسڵەتى تایبەت و لێڵی و ئاڵۆزى لە دەورى خۆیدا دەتەکێنێت،
شاید چنین باشد!
فرخ نعمت پور
با نزدیک شدن ادبیات بە فکر و فلسفە ، بویژە نزدیکی بیش از پیش رمان و داستان کوتاە بە فلسفە و داشتن یک منظر و نگاە سوبژکتیڤی، دیگر خوانش پدیدەهای بیرونی و درونی از خلال یک فیلتر درونی و فکری انجام می شود.
ئێستێتیکاى رەخنەسازی
غەمگین بۆڵى
لەهەر کۆمەڵگەیەک چەمکی رۆشنبیرییەت و سیاسەت، پێکەوە ئاڵۆزکابن، قەڵەمەکانیش رۆڵی تڤەنگ دەبینن، رەخنەگریش ناتوانێت دەنگێکی نەمر دروست بکات.
ئەدەب و فرۆیدیسم
و. ساڵح سووزەنی
فرۆید ناراستەوخۆ دەڵێ ئەو بەرهەمە ئەدەبییانەی کە رەمزەکانیان زۆرتر ئەزموونی جیهانی ئودیپی ئەنوێنن باشترین بەرهەمن
ڕووبار و تاوێر
رهسوڵ ڕهشئهحمهدی "هەڵوەدا"
مهوهسته ڕێگه گهر سهخت و ڕهوهز بێ دهبێ سهختی له چهنگانت وهڕهز بێ
شەڕ رێگەچارەی هیچ کێشەیەک نییە
وەرگێڕ: رەسوڵ سوڵتانی
رۆمانەکان هەرکام باکگراوەندێکی سیاسییان هەیە و هەرکام لە شوێن و کۆمەڵگایەکی سیاسیی دیاریکراودا روو دەدەن.
صفحه432 از433