یادەوەریی و کەسایەتی سروشت
هاوڕێ نەهرۆ
لە ڕاستی دا جۆرێک لە دیالۆک بوونی هەیە لە نێوان سروشت و مروڤەکان، سروشتیش کەناڵی تایبەتی و زمانی هەیە، گەرچی زمان و گراماتیکی هەموو گەڵان لە ناخی ئەو دان، سروشت ئەقڵ و ئاوەزی هەیە، دەکرێ ئاخاوتنی لەگەڵ ئەنجام بدرێ هەروا دەکرێ ئاوەزو رەفتاری سروشت دەستکاری بکرێ بخرێتە پێناو خزمەتی مرۆڤەوە، هەر بۆیە چەمکی میتافوری دەسەڵاتی خودا لە نێو ئەفسانەکان لە نێو سروشت دا جیگیرە وەک زەمانی کریگەکان دەیانگوت خوای با و خوای دەریاو خوای ئاگرو خوای زەوی بێگومان ناوی تایبەتی لاتینی ییان هەیە، دیارە ئەمجارە بابەتەکەمان تێکچڕژاوە بەڵام تێکڕای رێگاکان دەچنەوە بۆ بانە یان رۆما کە ژیانی مرۆڤایەتی بنەمایەکی لۆژیکی ماتریاڵی و یادەوەریی هەیە.
هاڕەی گەردوون
شەهلا نووری
چەند کورتە شيعر
ئاژوان رۆژهەڵاتی
لەم پایزە سارد و سڕە
لە ئاوێنەی
ڕووخساری من مەڕوانە
نەک هەڵوەرین
دڵیشم شەختە لێیداوە.
رفرمیسم ناخلف
فرخ نعـمتپور
چنین پدیدەای در غرب صورت گرفت. ساختار غیر تئوکراتیک و سکولار غرب آن را پذیرفت. از یک طرف رفرمیسم غربی بە عمل مستقیم سیاسی کە بتواند ساختارهای سرمایەداری را دور زدە و انقلاب فوری را عملی کند، دوری گزید؛ اما همزمان طبقە کارگر هم بە دستاورهای مشخصی رسید. مشهور است کە میگویند هیچ کس بە اندازە بیسمارک از جنبش طبقە کارگر متنفر نبود، اما در همان حال اولین کشوری کە بنوعی بیمە اجتماعی را پذیرفت، همانا آلمان زیر سیطرە او بود! بە این ترتیب در غرب چنین پدیدەای کە همانا نزدیکی دو جریان بە هم بود، صورت گرفت. بە بیانی دیگر در سلسلە مراتب تحولات رفرمیستی همیشە بدە بستان در چنین رفرمیسم نمونەای و تیپیکی وجود داشتە است.
لێفتێریس چۆنیس
لە یۆنانییەوە: ئومێد قەرەنی
هەڵەگەلێک ڕوویاندا
لە نێوەڕاستی ژوورەکەدا
لەسەر بەڕەکە پەرشوبڵاوبوونەوە
پارچەکانی، بە هەزار ناوەوە
ڕوخساری مە بوون.
کتێبی نەنووسراو
موحسین ئەمینزادە
بەڵام چۆن دوای ئەوە بەردەوام بم؟ چی بخەمە بەشی دووەم؟ چاوەڕێی چیت لەسەر بنووسم؟ ڕەنگە بۆ بەئاگاهێنەرە نوێیەکان کە بوونیان نییە. وە هەرگیز دەرناکەوێت. بۆ ئەو تاریکییەی کە دەوری ئێمەی گرتووە و خنکاندووینی. بۆ سێبەرە کاڵەکانی ئەو هاونیشتمانانی کە سنوورەکان دەبڕن و دەچنە شوێنێکی نادیار. سەبارەت بەو شەقامە تاریک و پیسانە کە ئەم سێبەرانە هەوڵی دەربازبوون لێی دەدەن. لەگەڵ خانووی خۆڵەمێشی تۆخ و پیس کە هەژاری و برسێتی و هەژاری و سەرما و ڕق و کینە و مردن حوکمڕانە...
انتظار
فرخ نعمتپور
تلفن زنگ میزند. نفر شمارە... گوشی را بر میدارد. کسی در آن سوی خط میگوید اگر میخواهید فردا بیاید، باید تنها بە فردا اندیشە کنید. نفری دیگر کە من چهرەاش را نمیبینم میگوید، عجب مزخرفاتی! و تلفن ناگهان آتش میگیرد. خوشبختانە کسی از درون خط نامرئی آب میفرستد. آتش خاموش میشود، اما دود همچنان هست. پنجرە تاریک میشود. یکی ندا سر میدهد کە مگر میشود در انتظار، این همە سخن گفت!
عومەر ڕەسول ئەحمەد لە نێوان نیتشە و سوقراتدا
ئەحمەد عەلی
شاعیر عومەر ڕەسول ئەحمەد هێندەی من ناسیبێتم بە بێدەنگی مژیلی خوێندنەوەو خۆ پەروەردەکردن و شیعر نووسین بووە، لە تەمەنی مێردمنداڵییەوە ژیانی بە شیعر نووسیوەتەوەو لە دەفتەرو پەڕە بەر بڵاوەکانیدا نەخشاندوونی و پارێزگاریشی بە هەموویانەوە کردووە، بەڵام بێدەنگ لە ژیانێکی شاعیرانەدا نەیویستووە هیچیان بڵاوبکاتەوە، بەڵام ئەو بەرەنگاری خراپییەکانی بە خۆڕاگری و ڕۆشنکردنەوە کردووەتەوە، وەك چۆن ڕینییە دیکارت دەڵێت: هەرکاتێك کەسێکی خراپەم لەگەڵدا بکات هەوڵ دەدەم گیانم بڵند ڕاگرم تا ژەنگوژاری خراپەی نەگاتێ.
صفحه3 از432