دیمانە

دایەڵۆگێک لەگەڵ عەبدوڵڵا سەڕاج دا

لەم دیمانەیەشدا، کە لە ماڵى دوکتۆر کاراى کوڕى مامۆستا عەبدوڵڵا سەڕاج، لە گوندى ئەڵمانى هەولێر، بە ئامادەیى هاوڕێى شاعیر سەباح ڕەنجدەر- کە بێگومان بە هاوبەشییەکەى دیمانەکەى دەوڵەمەندتر کرد- لە بەروارى 5ى حوزەیرانى 2013دا سازدراوە، وەڵامدانەوەکانى مامۆستا سەڕاجیش بەڕاستى گوزارشتێکى ڕاستەقینە...

دەربارەی ئاشویتز، فیلم و دەرهێنان

و. هاوڕێ یوسفی

بەڵێ، چونكوو سینەما و كۆمەڵگا لە دەیەی1930دا، هاودڵ و هاوزمان بوون و لەڕاستیدا بە جۆرێك ویژدانی گشتی بوون و، سینەمای ئەمریكا زیاد لەهەموو شتێك خاوەن ئەم تایبەتمەندیانە بوو، بەڵام هاوشاری كین فیلمێك بوو دژی ویژدانی گشتی.

دیمانە لەگەڵ عوسمان محه‌مه‌د هه‌ورامی

سازدانی: رۆستەم خامۆش

ئەرکی هەردوو وەزارەتی پەروەردە و ڕۆشنبیرییە، بەسەرپەرشتیی شارەزا ئەزمووندار و ناودارەکان، مانگانە، بە تیراژی چوار، پێنج هەزار دانە ، چەند گۆڤارێکی وابەستە بە پەروەردە و ئەدەبی منداڵ بخەنە بەر دیدە گەشەکانی زارۆی کورد و هەمیشە پەرەیان پێبدرێ.

دیمانە لەگەڵ م. رزگار خدر

سازدانی: رۆستەم خامۆش

نووسین بۆ منداڵان ئاسان نییە، کە ڕەنگە هەندێ کەس وابیربکەنەوە، تۆ کە بۆ منداڵان دەنووسیت دەبێت تەواو ئاوێتەی دنیای منداڵان بی و بچیتە دنیای پڕ لە خەیاڵی جوان و ڕازاوەی ئەوانەوە، بەزمانێکی سادە بنووسی، دووربیت لە وشەی قەبەو ئاڵۆز.

رەخنەی ئەدەبی كوردی

گفتوگۆ: ژینۆ عەبدولڵا

كاری ره‌خنه‌یی پێویستی به‌ مه‌عریفه‌یه‌كی زۆری هه‌یه‌. ره‌خنه‌كار پێویسته‌ بۆ خوێندنه‌وه‌ و ره‌خنه‌كردنی هه‌ر تێكستێك پشت به‌ سه‌رچاوه‌ی مه‌عریفی و میتۆدی ببه‌ستێت. وه‌ستان له‌به‌رده‌م تێكستدا به‌بێ بوونی مه‌عریفه‌یه‌ك كه‌ تێكسته‌كه‌ی پێ بخوێنرێته‌وه‌ هیچ شتێكی نوێ به‌رهه‌م ناهێنێت.

زندگی بر شالوده‌ای روشنفکرانه

از: آلیس شواتزر روزنامه‌نگار آلمانی

زنان در عمل استثمارشدگانی از نوع به‌خصوص هستند. این مسئله ربطی به کارگران ندارد و استثمار آنان هم شبیه استثمار کارگران نیست. کارگر به طرز خاصی استثمار می‌شود و زن به طریقه دیگری؛ حتی اگر آن‌ها زن کارگر هم نباشند! نه شکل این استثمار با آن دیگری شبیه است و نه حد و مرز آن.

سیاسەت و کلتور

فەڕۆخ نێعمەتپوور

ئەوان دێن بە یارمەتی رەگەزێک کە هەیە، دەیانەوێ رەگەزەکانی تر، یان بە تەواوی لاواز و دەستەمۆ بکەن یان لە ناوی بەرن. لێرەدا پرۆژەکە بریتیە لە دوو شت: یەکەم، دروستکردنی کۆمەڵگایەکی تەواو ئاینیی لە چەشنی دەورانی خەلافەت. دووهەم، کەڵک وەرگرتن لە ئایین بۆ مەبەستێکی سیاسی لە ناوچەکەدا کە هەمان کێشمەکێشی نێوان زلهێزەکانی ناوچەکەیە. 

 

شانامەی کوردی

وەرگێڕان و ئامادە کردن: هاشم عەلی وەیسی

شانامەی کوردی بۆ ئێمە ئەم گرنگایەتییەی هەیە کە دەتوانین بێژین لە ئەدەبیاتی بەرخۆدانی کە وەکوو یەک لە کۆنترین شێوازەکان و ژانرەکانی مرۆڤایەتییە، ئێمەش لەم بوارەدا بەرهەم هێنانمان هەیە کە بێگومان ئەمە شانازییەکی گەورەیە. ئەو بایەخەی هەیە کە بزانین ئەدەبیاتی سەردەمانی پێش خۆمان بە چ شێوازێک بووە و چ پرۆسەیەکی هەبووە و پێیدا تێپەڕیوە.

شەڕ رێگەچارەی هیچ کێشەیەک نییە

وەرگێڕ: رەسوڵ سوڵتانی

رۆمانەکان هەرکام باکگراوەندێکی سیاسییان هەیە و هەرکام لە شوێن و کۆمەڵگایەکی سیاسیی دیاریکراودا روو دەدەن.