شرۆڤە

ئەدەبیاتى گێڕانەوە لەناو مێژوودا

غەمگین بۆڵى

هەتا نووسەرانى کوردى سۆرانینووس بە کرمانجى نەخوێنرێنەوە و نووسەرانى کوردى کرمانجینووسیش بە سۆرانى نەخوێنرێنەوە، نابنە نووسەرى کورد. بۆیە پتەوکردنى ئەو پردە، پتەوکردنى کولتووری کوردییە و باشترین خزمەتێکە ئێمە بە نووسەرانى نیوەکوردى دەکەین.

ئەگەر لە رۆژێکدا مردی...

 

ئه‌مجه‌د غوڵامی

 

شێرکۆ هه‌ر له‌م گه‌ڕانه‌وه‌ و هه‌ر له‌م دروستکردنی ماڵی یاده‌وه‌رییه‌ دایه‌ که‌ په‌لێکی ڕابردوو ڕاده‌گوێزێ و به‌ چڕکردنه‌وه‌ی ئۆرگانیزم‏باوه‌ری له‌ زه‌ماندا هه‌مدیسان کاتی کاره‌سات بنیات ده‌نێته‌وه‌ و ناهێڵی ڕابردوو ببێته‌ زه‌مانێکی چه‌ق به‌ستووی نۆستالۆژیک و ره‌نج بردن له‌پێناو ئاره‌زوویه‌کی ناکامی ڕابردوو. به‌ڵکوو به‌پێش خستنی ڕابردوو به‌ره‌و ئێستای کاره‌سات، دای‏ده‌ته‌کێنێت له‌ قه‌ره‌بووسازی و شوێنی شیاوی تێدا ژیان.

ئەنالیزەکردنی چیرۆکی عەلی بابا و چل دزەکە

 

هاوڕێ نەهرۆ

مەرجانە وەک کەسایەتی رۆڵی پوزەتیڤی پێسپیردراوەو لە دوو حاڵەت دا یارمەتی عەلی بابا دەدا: یەکەم وەک کەشف کردنی سیمبولەکەو چەواشە کردنی دوژمن. دووەم، وەک کەشف کردنی گۆزەکانی تەروادە کە بەرۆنی داغ هەموویانی لە ناو دا و، دواتریش بە هۆی سەماوە رابەرەکەیان کوشت.

 

ئەنالیزەی فیلمی سینەمایی تەختە رەش

هاوڕێ نەهرۆ

لەڕاستی دا ئەم فیلمە سیمبولی یە سەر بە قوتابخانەی واقعیەتی سیحرییە. لەم ڕوانگەوە ئیشی لەسەر کراوە. کار کردن لەسایەی ئەم قوتابخانە زۆر ئاڵۆزە. خوێنەر یا بینەر شارەزایی میژووی میللەتەکە نەبێ ناتوانێ سیمبولەکانی بدوزێتەوە و هەربۆیە تێگەیشتن لێی دژوار دەبێ.

ئوستاد و مارگەرێتا

دانا رەئووف

 

ئامادەکاری ڕۆمانەکە، بنەما فەلسەفییەکان، هێڵە هاوبەشەکان و جۆرەکانی هەڕەشە و مەرگ، لەوێنەیەکی خەونەنمایشدا کۆدەکاتەوە و وەک داوی جاڵجاڵۆکە، بەبنەما ئابوورییەکانی ئەم ڕۆژگارەمانەوە دەچنێتەوە. هەموو نەمایشەکەیش لە شانۆیەکی ناوشانۆدا، دەبێتە تابلۆیەکی گەورەی پێشانگایەک و ئەتمۆسفێرێکی لێوانلێو لەترس.

ئۆفیلیای شه‌که‌سپیر و ئۆفیلیای ماردین ئیبراهیم

 

هه‌رده‌وێڵ بارامی

ئه‌م پرسیارانه‌ ده‌بێت لای ئێمه‌ گرنگییه‌کی زۆری هه‌بێت چونکه‌ وه‌ك پێویست تا ئێستا نه‌خراوه‌ته‌ ژێر تیشکی لێکۆڵینه‌وه‌ی زانستییه‌وه‌. له‌م ده‌رفه‌ته‌دا و بۆ زیاتر نزیک کردنه‌وه‌ی ئه‌م باسه‌ ده‌مه‌وێت نموونه‌یه‌كی پراکتیکی بهێنمه‌وه له‌ ناو شیعری شاعیرانه‌وه‌. 

ئۆنتۆلۆژیای ژن/ کۆمەڵایەتی، لە کارێکی عومەر دەروێشدا

ئەحمەد ڕەزا

 کورسیی، وەک هێمای هەمیشەیی، ئەو پنتە بوونگەراییە دەرئەخات کە مرۆڤ هەیەتی، دروستکردنی زیندانێک لە کورسییەکەدا، ئاماژەیە بۆ مێژوویەکی گەورەی ستەمکاریی لە ژیانی ژناندا.

ئیرۆتیزیم لە شیعرى فروغى فەروخزاددا

 وەرگێڕانى: رزگار جەبارى

ئەمڕۆ لە زمانى فارسیدا دوانزە هەزار شاعیرى خاوەن کتێب و هەفتا هەزار شاعیرى ئینتەرنێتى هەیە. یەکێکى دیکە لە کێشەکان دیارى کردنى بەردەرکى شیعرییەتە کە چلۆن نووسینى کەسێک لە ئینتەرنێتدا بۆ شیعر و ناشیعر دابەش بکرێت. من بە شیکارى شاعیرانى پۆست مۆدێرنى ئینتەرنێتى بە بەراوورد لەگەڵ شاعیرانى کلاسیک و نیمایى بڕێک لە تەکنیکەکانى پۆست مۆدێرنم هەڵکۆڵیوە. هەنگاوى دواتر دۆزینەوەى تەکنیکە ئەدەبییەکانى شیعرى ئیرۆتیکە.

ئیسلام، سیاسه‌ت‌ یان دین

 

ره‌سول سه‌فه‌ریانی

ئه‌وه‌ی ئه‌مڕۆ به‌ ناوی ئیسلامی سیاسی پێناسه‌ ده‌کرێت و هه‌وڵ ده‌درێت که‌ له‌ به‌رانبه‌ریدا ئیسلامی غه‌یره‌ سیاسی له‌ زه‌ین و بیری خه‌ڵکدا سازبکرێت، شتێکی تازه‌یه‌. به‌ڵام ئه‌وه‌ی تازه‌یه‌ رسته‌ی"ئیسلامی غه‌یری سیاسیی"ه ‌نه‌ک ئیسلامی سیاسی. هه‌ر وه‌ک وتمان ئیسلام له‌سه‌ره‌تای سه‌رهه‌ڵدانییه‌وه‌ به‌ پلانی حکومه‌تکردنه‌وه‌ هاتوه‌ته‌ دوونیا و هه‌میشه‌ به‌ سیاسه‌ت وشه‌ڕ هێرشی کردوه‌ و ده‌ستی داوه‌ته‌ داگیرکردن و په‌ره‌دان به‌ ده‌سه‌ڵاتی خۆی، جا پاش داگیرکردن دینه‌که‌ی سه‌پاندوه‌.