شرۆڤە

ئەنالیزەی فیلمی سینەمایی تەختە رەش

هاوڕێ نەهرۆ

لەڕاستی دا ئەم فیلمە سیمبولی یە سەر بە قوتابخانەی واقعیەتی سیحرییە. لەم ڕوانگەوە ئیشی لەسەر کراوە. کار کردن لەسایەی ئەم قوتابخانە زۆر ئاڵۆزە. خوێنەر یا بینەر شارەزایی میژووی میللەتەکە نەبێ ناتوانێ سیمبولەکانی بدوزێتەوە و هەربۆیە تێگەیشتن لێی دژوار دەبێ.

پەیبردن بە نهێنى "بوون"

 د.عوسمان یاسین 

سەباح رەنجدەر نەهاتووە ئەو چەند دێرە شیعرەى رۆمی بکاتە دەروازەى شیعرەکەى خۆى، بەلام بۆ دەرخستنى ئەم حالەتە فونابوونە دێرە شیعرێکى دیکەى ڕۆمى لە سروودى نەیدا فریاى دەکەوێت، کە هیچ باسى سووتان ناکات، بەڵام  شاعیر هەمان ئاکامى فەنابوونى لێ هەڵدەوێنجێنێ.

سێ سوریالیە خەون

 

 ئاسۆ حمد ساڵیح

گەر لە شەوە درێژەکانی بێ کارەباییدا لەبەر چرا ئاوڕێك بەلای پەڕتووکە بێ شومارە چاپکراوە کوردیەکاندا نەدەینەوە، ئەی کەی دەبێت زیهنمان جارێکی تر سواغ بدەینەوە بە تیشکی پیتە جۆراوجۆرەکان؟ خۆ ناشکرێت بڵێین هەموو ئەو پەڕتووکانە زۆرو زەبەندەیەکن و تەنیا بۆ بەرژەوەندی مادی و شوهرەت نووسراون!

ده‌سه‌ڵاتدارێتی له‌ قورئاندا

و/ هه‌ژیر

خودا نه‌ک یاسادانه‌ر به‌ڵکو دادوه‌رو سزاده‌ریشه‌و له‌ کۆمه‌ڵگای ئیسلامی یان مرۆییدا جیگه‌یه‌ک بۆ هیچ یاسادانه‌رێک نییه‌و، خۆتیهه‌ڵقورتاندن له‌م کاره‌دا له‌لایه‌ن هه‌ر که‌س به‌ هه‌ر پله‌و پایه‌یه‌که‌وه‌ بێ، وه‌ک خۆ به‌رامبه‌رکردن‌و خۆ له‌ ئاستی خوداداگرتنه‌و به‌ (شرک) ده‌ژمێردێ. 

سەرهەڵدانەوەی ئوسولییەت

 

ئاوات محه‌مه‌د

له‌ دێرزه‌مانه‌وه‌ وتوومانه‌ توڕه‌یی ماڵ کاول ده‌کات، له‌به‌ر ئه‌وه‌ به‌ به‌رده‌وام توڕه‌ ده‌کرێین‌و ئێمه‌ش ماڵه‌کانمان ده‌که‌ین به‌ قوربانی ئه‌و توڕه‌بوونه‌ له‌ توڕه‌بوون زیاتر هیچی تر بۆ ئیمه‌ ناهێڵنه‌وه‌. جا ده‌کرێت ئه‌م حاڵه‌ته‌ی ئیستا، ئه‌م حاڵه‌تی سه‌رهه‌ڵدانه‌وه‌ی گروپه‌ توندڕه‌وه‌کان دژی هه‌موو به‌ها جوانه‌کان له‌ویوه‌ ته‌ماشا بکه‌ین.

مافی ژیان، یان سزای ئێعدام؟

و: ناسر سه‌لاحی 

له‌هه‌ر شوینێک نائارامییه‌ کۆمه‌ڵایه‌تیه‌کان گه‌یشتبێته‌ ئاستێکی به‌رزو چواچێوه‌ی حکومه‌ته‌کانی خستبێته‌ مه‌ترسیه‌وه‌ ئه‌م به‌شه‌ له‌ خه‌ڵک که‌وتوونه‌ته‌ ژێر تیغی ئیعدام، چ له‌و شوێنه‌ی که‌ له‌ یاسادا جێگه‌یه‌ک بۆ له‌ناوبردنیان دیاری کراوه‌و چ له‌و کاته‌دا که‌ ئیعدام نایانگرێته‌وه‌و تۆمه‌تی دیکه‌یان خوتوونه‌ته‌ پاڵ‌و یان ئه‌وه‌تا یاسای تایبه‌ت به‌ بارودۆخی نایاسایی‌و دژه‌ مرۆییان داڕشتووه‌.

سووک کردنی وشە لە کلتوردا

فەڕۆخ نێعمەتپوور

کەواتە با وشە بەکەم نەگرین و وەک دیاردەی دووهەم لە ئاست کردەدا سەیری نەکەین. وشە ئەگەر تەنانەت هەموو شتێکیش نەبێت، لانیکەم بەشێکی یەکجار گرینگی سیناریۆکە پێکدەهێنێ. لەبیرمان بێت زۆرتر ئەو کردانە بە ئاکام گەیشتوون وا رێزی گەورەیان بۆ وشە (واتە بیر) هەبووە.  

دۆگماتیزم ده‌روازه‌ی چوونه‌ ناو توندوتیژی

عه‌لی مه‌عرووفی

ئایینی ده‌سه‌ڵاتخواز ده‌توانێ تا تا ئه‌و جێگایه‌ بچێته‌ پێشه‌وه‌ که‌ بۆ مرۆڤه‌کان وه‌ک نیشانه‌یه‌کی کۆیله‌تی‌و زیانبه‌خش بێت. چونکه‌ به‌ستنەوه‌ی مرۆڤ به‌ ئایینه‌وه‌ هه‌مان ئه‌و رووخساره‌ی هه‌یه‌ که‌ له‌ فۆرماسیۆنه‌ کۆمه‌ڵایه‌تییه‌ سه‌ره‌تاییه‌کاندا مرۆڤی کۆیله‌ی تێدا ده‌بینین که‌ چۆن کۆیله‌ به‌ زه‌وییه‌وه‌ ده‌بستریته‌وه‌و هه‌ر له‌گه‌ڵ زه‌وییه‌که‌شدا کرین‌و فرۆشتنی پێوه‌ ده‌کرێ.

ده‌ق و ره‌خنه

فاتیح ره‌سول قه‌ره‌داغی

دنیای ده‌قه‌کانی سۆران محه‌مه‌د ره‌نگه‌ لای زۆرێك سه‌یرو سه‌مه‌ره‌و جێی مشتو مڕ بێت، چونکه‌ جیاوازه‌و قوڵتر بنیاتی وێنه‌ شیعریه‌کان و زمانی تێدا ئه‌نجامدراوه‌، شتانێکی تێدا ره‌نگ ده‌ده‌نه‌وه‌ که‌متر وه‌کو بابه‌ت و شێواز؛ شاعیرانی تر نزیکی ده‌که‌ونه‌وه‌،ناکرێت بڵێین دژه‌ باو، به‌ڵام جیاواز به‌ وشه‌سازیی و روئیاو بابه‌ته‌وه‌.