شرۆڤە

دیالکتیکی تاک و مێژوو

محەممەد محەممەد مورادی

 

مرۆڤێک بە ئاگایی دەگات و لەپێناو جاویدانێتیی ئامانجەکانیدا یان هەمان گوڵی سوور کە شۆڕش بێت، نەفی دەبێتەوە و تەنانەت ئەگەر ئامانجەکان لە بڕگەیەکی کاتیدا بەدی نەیەن ڕەوەندێکی مێژوویی کەوتۆتە گەڕ و کۆمەڵگادا ڕیگای خۆی دەپێوێت.

رۆمانی "خەوتوو"

گەشبیر ئەحمەد

بە بڕوای من خاڵی بەهێزی ئەم ڕۆمانە ئەوەیە کە نووسەر بارتەقای فراوانی ئاسمان بابەتی هەستیاری ورووژاندووە پرسیارگەلێکی زۆر دروست کردووە و وەڵامەکانی بۆ خوێنەر بەجێ هێشتووە، وات لێدەکات کە تۆش ببیت بە فیگۆرێک لەم ڕۆمانەدا و ڕۆڵێکی کاریگەریت هەبێت.

 

"شۆڕشی په‌نجه‌ره‌کان" یان "به‌کراس‌بوونی جه‌سته‌کان"؟

د. مه‌سعوود بینه‌نده

له‌ به‌رھه‌می «کراسێ نه‌ماوه‌ دووریتی تێدا نه‌گریم»ی شاعیری سنه‌یی، شوعه‌یب میرزاییدا ھه‌وڵێک له‌ چه‌شنی ئه‌م رێبازه‌ نوێباوه‌ بۆ رووبه‌ڕووبوونه‌وه و به‌ره‌وپێشبردنی «پرسگری ئاوارته‌ و ئاڵۆزی ئێستا» له‌ ئارادایه‌.

ئایا "سکاڵانامه"‌‌که‌ی شێرکۆ به مه‌به‌ستی خۆی ده‌گات؟

د. مه‌سعوود بینه‌نده

مێژووی میتافیزیکی رۆژاوایی، قورسایی هه‌بوونایه‌تی لۆگۆس، له حوزووری بێ‌پێچ‌و په‌نا و راسته‌وخۆدا ده‌نوێنێت و باشترین درگای ئه‌م ده‌رکه‌وتنه له زمان و وتاری ئاخافتندا ده‌بینێته‌وه. 

وضعیت کردستان و مردمان آن

فرخ نعمت پور

استان کردستان نە تنها بعنوان منطقەای برای استخراج و صدور مواد خام، بلکە باید بە عنوان مرکزی برای تولید نیز مورد توجە واقع شود. یعنی اینکە استان در چرخە استخراج و تولید نیز قرار بگیرد. 

 

بێ توند و تیژی

خوێندنەوەی: رەسوڵ سەفەریانی

ئه‌م نووسه‌رانه‌ له‌سه‌ر ئه‌و بڕوان که‌ نه‌چوونه‌ ژێر باری زوڵم و قه‌بوڵ نه‌کردن و به‌ره‌نگاربوونه‌وه‌ ده‌کرێت به‌ شێوه‌گه‌لی دوور له‌ توند و تیژی و مه‌ده‌نیانه‌ بێت. 

درنگی بر ارتباط ادبیات کردی با ادبیات جهانی

 

نویسنده: مسعود بیننده

امروزه ادبیات کردی به این حقیقت سرنوشت‌ ساز تاریخی رسیده است که هرگونه تلاش برای کسب هویتی که از نظر جهانی به رسمیت شناخته شود متضمن قبول نوگرایی در همه‌ ی ابعاد آن و تجربه‌ ی مدرنیته بدون هیچ حد و مرزی می‌باشد. 

 

 مرۆڤ، کائینێکى ئاڵۆز

                    

محەمەد نەبى

ئاڵۆزى  و نائاشکرایى و تەمومژ لە خەسڵەتە سەرەکییەکانى مرۆڤن. زێدەڕۆیى نییە، ئەگەر بڵێَین بۆ تێگەیشتن لە مرۆڤ، هێندەى ژمارەى مرۆڤەکان پێویستمان بە مانا و پێناسەو ڕاڤەى جودا هەیە. 

دڵدارەکەم پایزە گەواڵەیەک نییە

 

سەباح رەنجدەر

بەشێکى زۆرى شیعرى قۆناغى حەفتایەکان دەربڕینێکى توند بوون لە دیکتاتۆریەتى ڕووخێنەر، بەڵام (سەڵاح شوان) لەناو بەرەکەى خۆیدا ئەزموونى دەباتە ناو خەسڵەتى تایبەت و لێڵی و ئاڵۆزى لە دەورى خۆیدا دەتەکێنێت،